Pénzutalás hazai bankszámláról AlertPay onlinebank számlára
Lépj be az AlertPay online bankszámládba, és keresd a "Deposit" menüt:
Deposit - "Bank Transfer" menü kiválasztása:
Az AlertPay onlinebank számlára utalni kívánt összeg kiválasztása:
Adatok ellenőrzése.
Ha minden rendben, kattints a "Deposit" gombra, ha javítani akarsz akkor a "Previous" gombra kattintva visszaléphetsz.
Az alábbi képet látod, ha sikeres volt a tranzakció (be is zárhatod ezt az ablakot):
Kapni fogsz egy E-mailt a tranzakció adatairól.
Az átutaláshoz szükséges adatok lesznek benne, amelyet a "Deposit" funkcióban kezdeményeztél.
Egy kis segítség ehhez a mozzanathoz,
mert elsőre sokaknak bonyolultnak, érthetetlennek tűnhet, mit kezdjenek ezekkel az adatokkal.
A legegyszerűbb, ha egy belföldi átutalási megbízásként értelmezzük a tennivalókat.
Tehát, amikor az AlertPay online számlánkban elvégeztük a Deposit funkciót, azzal tulajdonképpen az AlertPay előjegyzett egy AlertPay online bank számlánkra küldött utalást, amit az AlertPay így várólistára tett (pending), és várja hozzá a pénz megérkezését, amit az E-mail-ben megkapott adatokkal, a saját bankszámlaszámunkról fogunk indítani. (Tehát, ez a tennivaló akkor is, ha nem konkrét fizetni valónk van, csak "úgy általában", készenlétként szeretnénk feltölteni valamennyi pénzt az AlertPay online számlánkra.)
Az e-mail amit erre kapunk (fenti kép!), tulajdonképpen a hazai bankszámlánkról indított átutalási megbízáshoz szükséges adatokat adja meg.
Nekem a CIB Banknál vezetett bankszámlám van, ezért ennek példáján vezetem le, hogyan csináltam meg az átutalási megbízást:
Én is olyan levelet kaptam, mint amilyet Te fogsz kapni, és amilyet a fenti képen is láthatsz,
azzal a FONTOS VÁLTOZÁSSAL, hogy
az Alertpay online bank magyarországi fiókvezető bankja MEGVÁLTOZOTT!
(Korábban a City Bank Zrt. volt).
Itt lentebb, már a megváltozott adatokat látod:
Tehát az AlertPay online banktól érkezett E-mail-ben lévő adatok (pirossal jelölve ami majd kell belőle):
- Bank: K&H Bank Rt
- Account Name: Envoy Services Ltd
- Account Holding Branch: Budapest
- IBAN: HU98104009684957495155571010
- Swift/BIC: OKHBHUHBXXX
- Account Number: 12345678-12345678-12345678
- Bank Deposit Code: ALPHU.......
- Amount to deposit: 123456.00 HUF
Ez alapján, a CIB-nél vezetett online fiókomon keresztül, így töltöttem ki az átutalási megbízásomat (sima, eseti belföldi átutalási megbízást választottam):
- Kedvezményezett neve, székhelye: Envoy Services Ltd, Budapest
- Kedvezményezett számlaszáma: 10400968-49574951-55571010
- Összeg (HUF): amennyit megadtál
- Közlemény: ALPHU.......
- Bizonylatszám: -
Ennyi összesen, amire szükség van az átutaláshoz, banktól függetlenül !
- Nem kell IBAN, és a BIC/SWIFT kód sem, hiszen belföldi utalás lesz (persze, csak ha Magyarországon élsz), mert az AlertPay budapesti fiókjába megy az átutalás.
- A Bank Deposit Code-t (ALPHU és számok) a KÖZLEMÉNY rovatba kell írni! És, csak a kódot! (és, pontosan, nézd meg inkább 3-szor is! Az "ALPHU"után jönnek a számok.)
Lényegében, ennyi.
4-5 banki nap (hétköznap) mire a pénz jóváíródik az Alert Pay számládon. Erről is kapsz egy E-mailt az Alert Pay-től, illetve abból is látod, hogy az AlertPay fiókodban a kiírt összeg már rendelkezésre áll, a Status oszlopnál a „ „Pending” – "Complette"-re változik!
Ha az 5. banki napon sem érkezik meg, akkor valamit elrontottál.
Pénz kifizetés kérése AlertPay online bankszámláról hazai bankszámlánkra Lépj be az Alertpay online bankszámládba.
A következő oldalon részletezi a tranzakció adatait és költségét, majd
3-5 banki napon belül érkezik meg a saját hazai bankszámládra. |
Tranzakció (penzfeltöltés, pénzkikérés) kezdeményezés törlése
Lépj be az AlertPay online bankszámládba.
Rögtön fogod látni a törlendő tételt, középen a "Recent Activity" alatt:
(Dátum - Deposit - By Bank Transfer - Pending - 15000.00 HUF) - ha pénzkikérés volt, akkor a "Type" oszlopban "Withdraw" lesz.
Kattints a "Pending"-re, majd a bejövő oldal alján kattints a narancssárga színű "Cancel Transaction" gombra.
Megerősítést fog kérni: Are you sure you want to cancel the transaction? - Valóban törölni akarod a tranzakciót?
Jobb szélen fogod látni a Cancel - Confirm gombokat. Neked most a "Confirm" gombra kell kattintanod!
A következő oldalon, már csak a sikeres törlés visszaigazolása lesz, (The transaction has been canceled) és ki is léphetsz a fiókodból.
Bár az AlertPay szinte minden eseményről azonnal értesít, erről most nem fogsz kapni E-mail-t.